مالیات و عوارض قانون VAT

مالیات و عوارض قانون VAT
مالیات و عوارض قانون VAT
مالیات و عوارض قانون VAT

شماره حساب های بانکی سیبای وصول مالیات و عوارض قانون VAT را چگونه پیدا کنیم؟

مالیات و عوارض قانون VAT کافی است به این نشانی رفته و استان محل سکونت را انتخاب کنید. مالیات موضوع ماده شانزده قانون و عوارض موضوع ماده سی و هشت، می بایست صرفا به حساب هایی که ادارات مالیاتی ۳۱ استان کشور مشخص کرده اند واریز شود.

فهرست مراکز خدمات مودیان مالیاتی را چگونه بدست آوریم؟

مالیات و عوارض قانون VATکافی است به این نشانی رفته و استان محل سکونت را از منویی که در عکس فوق هم مشاهده می کنید، انتخاب فرمایید.

فرم ثبت نام رسمی اشخاص حقوقی نظام مالیات بر ارزش افزوده را چگونه دریافت کنم؟

فایل PDF را دانلود و نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنید.

فرم ثبت نام اشخاص حقیقی مالیات بر ارزش افزوده چگونه بدست آوریم؟

کافی است فایل PDF را دانلود کنید. دستور العمل تسلیم اظهارنامه و پرداخت VAT و عوارض مربوطه که موضوع ماده ۲۱ است را در این نشانی مشاهده فرمایید.

مخاطب گرامی حتما بخوانید: مالیات بر ارث مغازه

در صورتی که شما مسئول پیگیری پرونده های مالیاتی شرکت ها و موسسات مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستید و با سوالاتی روبرو شدید یا در کمیسیون های مالیاتی، پرونده شما در جریان و نیاز به مشاوره هستید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مالیات بر ارزش افزوده یا VAT چند سالی است که به لیست مالیات های دریافتی توسط نظام مالیاتی کشور اضافه شده است. مالیات بر ارزش افزوده یا (VAT) یک مالیات عام است که بر همه کالاها و خدمات مگر کالاها و خدماتی که معاف از مالیات باشند اعمال میشود. مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که از کل مراحل تولید و توزیع کالاها و خدمات دریافت میشود.

مالیات و عوارض قانون VAT چیست؟

هر خدمات یا محصولی که تولید میشود برای تولید آن مراحل مختلفی طی میشود مثلا برای تولید یک مانتو در یک گارگاه مانتو دوزی اول پارچه مانتو توسط تولید کننده پارچه تولید میشود، نخ برای دوخت مانتو توسط تولید کننده دیگر تهیه میشود، دگمه و سایر ملزومات یک مانتو هم توسط تولید کننده های دیگر فراهم شده و در نهایت صاحب کارگاه مانتو دوزی انها را خریداری و مانتو دوخته میشود و بعد مانتو به مغازه دار و درنهایت به خریدار عرضه میشود.

قیمت مانتو در هریک از مراحل بالا افزایش می باید که این افزایش قیمت در واقع به خاطر کاری است که در مراحل مختلف روی مانتو انجام گرفته است. این ارزش اضافی آمده روی مانتو را در مراحل مختلف تولید به بیان ساده ارزش افزوده می گویند.

تعریف ارزش افزوده به بیان ساده

در واقع ارزش افزوده اختلاف بین ارزش کالاها و خدمات فروخته شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده است. به بیان ساده مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا و خدمات به فروشنده می پردازد و فروشنده نیز باید در دوره های زمانی مشخص آن را به دولت و سارمان امور مالیاتی پرداخت نماید.

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بصورت خود اظهاری در اظهارنامه مالیاتی است که توسط صاحبان کسب و کار و مشاغل باید پرداخت شود. VAT مانند سایر فرایند های اقتصادی دارای معایب و محاسنی برای پرداخت کنندگان می باشد. از مزایای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده این است که در مورد مشاغلی که تحت پوشش مالیاتی قرارگرفتن انها دشوار است، می تواند اجرا شود و از فرار مالیاتی آنها جلوگیری نماید.

ضمن اینکه VAT درآمد مالیاتی را به میزان قابل توجهی برای دولت افزایش می دهد. استفاده از راهکار پرداخت مالیات ارزش افزوده به نظام مالیاتی کشور کمک می کند که از دقت و سرعت و کارامدی بیشتری برخوردار شود اما اگر کنترل های لازم در دریافت و پرداخت آن صورت نگیرد این نوع مالیات میتواند باعث افزایش تورم هم گردد چرا که با این نوع مالیات قیمت تمام شده فروش در تک تک مراحل تولید افزایش می دهد.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۴، نه درصد تعیین گردید. و پرداخت آن به صورت الکترونیکی همراه با اظهارنامه مالیاتی در سال مالی صورت میگیرد. VAT به همه کالاها و خدمات به جز ۱۷ نوع کالا و خدمات که در قانون ذکر شده است تعلق میگیرد. سیگار ۱۲ درصد و سوخت هواپیما ۲۰ درصد باید مالیات ارزش افزوده بپردازند برای سایر کالاها و خدمات همان ۹ درصد می باشد.

VAT مانند سایر موارد مالیاتی دیگر بایستی به طور دقیق در اظهارنامه مالیاتی خوداظهاری شود و تا پایان مهلت مقرر شده برای پرداخت آن اقدام گردد و در صورت عدم پرداخت یا اظهار آن در اظهارنامه مالیاتی برای متخلفین هم جرایمی در نظر گرفته شده است از جمله اینکه ۷۵ درصد میزان مالیات ارزش افزوده را باید جریمه پرداخت کنند.

بنابراین خوداظهاری و تهیه اظهارنامه مالیاتی مطابق با قانون سازمان امور مالیاتی بایستی در موعد مقرر انجام گرفته و ارسال گردد. کارفرمایان و صاحبان مشاغل و کسب و کارها می تواندد برای پیشگیری از جریمه دیر کرد یا ارائه اطلاعات اشتباه و غیر دقیق با موسسات خدمات مالی و حسابداری مشورت نمایند و از آنها کمک بگیرند.

کارشناسان ما میتواند در خصوص تهیه اظهارنامه مالیاتی و تعیین مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر ارث محاسبات تخصصی را انجام داده و در اختیار کارفرمایان قرار دهد تا از عواقب ناشی ازعدم تهیه و ارسال اظهارنامه و عدم پرداخت مالیاتها از جمله VAT جلوگیری شود.

مالیات و عوارض قانون VAT
مالیات و عوارض قانون VAT

مالیات بر ارث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »