مالیات بر ارث زمین

مالیات بر ارث زمین

مالیات بر ارث زمین چیست؟

مالیات بر ارث زمین
مالیات بر ارث زمین

برای اینکه بتوان یک تعریف کامل از مالیات بر ارث زمین ارائه داد ذکر این نکته لازم است که اصولا زمین در اصطلاح مالیات و دارایی چه تعریفی دارد ؟ در این خصوص باید گفت هرگاه موضوع ارث متوفی قطعه زمینی با قابلیت کاربری تجاری ، مسکونی و یا کشاورزی باشد.

اصلاحیه نرخ مالیات بر ارث مستقیم

انواع مالیاتهای زمین  متوفی کدامند؟

  • مالیات بر ارث زمین مسکونی
  • مالیات بر ارث ملک تجاری
  • مالیات بر ارث زمین کشوارزی

بررسی تحلیلی مالیات بر ارث زمین و انواع آن

مالیات زمین طبق تعریف علمی ، شامل کلیه هزینه‌هایی است که دولت باید بابت ارائه خدمات یا قوانین موجود در بخش مسکن دریافت می‌کند و فعالان عرصه ساخت‌وساز به دوصورت مالیات پرداخت می‌کنند. یکی بصورت عوارض شهرداری و دیگر با عنوان اصلی خود مالیات که اقسام مختلفی دارد و خارج از مبحث امروز ماست.

این مالیات شامل زمین ها و ملک های مسکونی از قبیل خانه ویلایی و آپارتمان و همچنین زمین های کشاورزی و حتی زمین های بایر و زمین های تجاری است .

مالیات بر ارث زمین و باغ

مالیاتی است که دولت ازحق انتقال آن زمین به وراث بعد از مرگ می گیرد. مالیات بر زمین طبق ارزش معاملاتی منطقه مربوطه محاسبه می شود که نرخ آن به عوامل همچون تاریخ فوت، طبقه وراث بستگی دارد.

بیشتر بدانید: انحصار وراثت چیست

در این قوانین، قانون و تبصره های زیادی وجود دارد که در صورت نداشتن دانش لازم و قدم گذاشتن در اینکار می تواند ورثه را متحمل اتلاف وقت و پرداخت هزینه سنگین به دلیل مالیات اضافی نماید. از این جهت استفاده از مشاور مالیاتی متخصص نه تنها  شما را از مسیر سخت اداره های مربوطه نجات می دهد بلکه می تواند، هزینه تمام شده شما را در مالیات ‌بر ارث زمین به شدت کاهش دهد.

این مالیات و سایر اموال و دارایی ها در صورتی که خواهان مشاوره رایگان و اقدامات اجرایی برای کم کردن زمان و هزینه هستید می تواند با این گروه تماس گرفته و نتیجه دلخواه را بدست بیاورید.

منظور از این نوع مالیات شامل ، انواع زمین ها، باغ ها، اراضی بایر و … می باشد. که برای آن ها قوانین مشابه مالیات ‌بر ارث خانه و آپارتمان جاری می باشد و نرخ آن مطابق ارزش معاملاتی منطقه توسط اداره مالیات محاسبه می گردد. البته لازم به ذکر است که محاسبه دقیق نرخ مالیات به عوامل دیگری از قبیل تاریخ فوت و همچنین نسبت وراث با متوفی هم بستگی دارد.

قوانین مالیاتی زمین متوفی

قانون و تبصره های زیادی وجود دارد که در صورت نداشتن آگاهی لازم و قدم گذاشتن در اینکار می تواند وراث را متحمل اتلاف وقت و پرداخت هزینه سنگین به دلیل مالیات اضافی نماید. از اینرو استفاده از مشاور مالیاتی متخصص نه تنها  شما را از مسیر سخت ادارات مرتبط رهایی میدهد بلکه میتواند، هزینه تمام شده شما وراث گرامی را در مالیات‌بر ارث زمین به شدت کاهش دهد.

در این مالیات ها و سایر اموال و دارایی ها  اگر خواهان مشاوره رایگان و اقدامات اجرایی جهت کاهش زمان و هزینه می باشید می تواند با این گروه تماس گرفته و نتیجه دلخواه را حاصل نمایید.

ارث بردن جنین از اموال متوفی

یک پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر.پدر بزرگم یک زمینی داشت که توسط دولت گرفته شده بود و اونجا را مدرسه ساخته بودند و..،حالا بعد از فوت پدربزرگم ما بخشی از این زمین از آموزش و پرورش پس گرفتیم.میخواستم بدونم مالیات بر ارث این زمین چگونه محاسبه میشود.توی تهران هست.چون ما مالیات بر ارث پدربزرگم بعد از فوتش دادیم،اما الان این زمین که گرفتیم گفتن باید باز مالیات زمین بدیم،با توجه به اینکه زمین نه مسکونی و نه کشاورزی و نه تجاری،لطفا بفرماید مالیات بر ارث چگونه محاسبه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »