وکیل مالیات بر ارث در تهران

وکیل مالیات بر ارث در تهران
وکیل مالیات بر ارث در تهران
وکیل مالیات بر ارث در تهران

وکیل مالیات بر ارث در تهران کیست ؟

وکیل مالیات بر ارث در تهران به کسی گفته می شود که در حوزه های مالی و حسابداری، متخصص باشد و همچنین به حقوق و قوانین مالیاتی مسلط بوده و دارای تجربه کافی در این زمینه باشد. مسائل و قوانین مالیاتی نقش بسیار مهمی را در کسب و کار و ایجاد آن، بوجود می آورد که حل آنها نیازمند اطلاعات و دانش خاص خود می باشد.

انواع وکلای مالیات بر ارث در تهران:

وکلای مالیات بر ارث تهران دارای 2 نوع می باشند که در زیر به آنها اشاره می شود:

  1. قراردادی: وکالتی که هر شخص، بصورت انحصاری وکیل خود را انتخاب می نماید.
  2. معاضدتی: انتخاب وکیل از طریق کانون وکلا با توجه به اصل 35 قانون اساسی و ماده 44 قانون وکالت صورت می گیرد. این اقدام به علت عدم توانایی مالی شخص صورت می گیرد.

مالیات بر اموال متوفی چیست:

مبلغی که دولت از طریق اموال بجا مانده از متوفی می گیرد

مالیات می تواند یک وسیله سیاست گذاری اقتصادی برای دولت باشد که دارای دو نوع مستقیم مانند: مالیات بر ارث و مالیات بر دارایی مستقیم مانند: حقوق و عوارض گمرک، مالیات بر معاملات و مالیات بر ارزش افزوده و… است که هر کدام دارای شرایط و قوانین مربوط به خود می باشند.

ترفند مالیات در تهران:

بعضی مودیان از پرداخت مالیات تعیین شده خودداری می کنند یا سعی می کنند با انجام اعمال فریب کارانه، مالیات خود را پرداخت نکنند و یا مالیات کمتری پرداخت نمایند که اصطلاحا به آن فرار مالیاتی می گویند. انجام این تخلفات، باعث شده که دولت قوانین مالیات  را برای برخورد با این موارد وضع نماید که در دو دسته، مرجع شبه قضایی اداری و مرجع نظارتی، به این موضوع رسیدگی می شود.

جرائم مالیات در تهران :

یکی از رایج ترین انواع تخلف حقوق کیفری مالی به شمار می رود. این تخلف زمانی اتفاق می افتد که اشخاص درآمد یا اشتغال خود را مخفی می کنند و یا به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند. مانند تاخیر در تسلیم اظهار نامه مالیاتی، عدم اعلام درآمد یا مشمول مالیات، عدم پرداخت مالیات و… . در صورت نادیده گرفتن قوانین، مجازاتی برای متخلفین در نظر گرفته شده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • حبس از 6 ماه تا 2 سال
  • پرداخت جریمه نقدی
  • محرومیت از برخی حقوق اجتماعی
  • ممنوعیت از برخی فعالیت های شغلی
  • ممنوع الخروج شدن

وظایف وکیل مالیات بر ارث در تهران:

یک مشاور مالیاتی خوب، با تسلط بر قوانین و آیین نامه ها می تواند یک شرکت را در امر مالیاتی، یاری دهد. از جمله روش هایی که وکیل مالیاتی از آنها استفاده می کند می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  1.  پشتیبانی مالیاتی: انجام مشاوره مالی برای شرکت مورد نظر، ایجاد صورت های مالی دقیق و شفاف، نظارت بر عقد قراردادها، بررسی پرداختی ها و دریافتی های شرکت و…
  2. دادرسی مالیاتی: در دست گرفتن پرونده مالیات  و اظهارنامه های مالیاتی و حل آنها در تهران .

مهمترین وظایف مالیات بر اموال  اشخاص حقوقی:

برخی از وظایف اشخاص در رابطه با مالیات به شرح زیر می باشد:

  • تشکیل پرونده مالیات بر ارث در تهران و اخذ گواهی مالیات

مهمترین وظایف مالیات بر اموال اشخاص حقیقی:

اشخاص حقیقی، مودیان مالیاتی هستند که بیشترین مشکلات مالیاتی را دارند. طبق ماده 1 قانون تجارت به برخی از این اشخاص تاجر می گویند که طبق ماده 6 قانون تجارت موظفند که پلمپ دفاتر قانونی داشته باشند. این مودیان نیازی به اخذ کد اقتصادی ندارند اما ملزم به تکمیل اظهارنامه مالیاتی بصورت 6 ماهه یا سالانه هستند که به همین علت ممکن است به وکیل مالیات بر ارث در تهران  نیاز داشته باشند.

مشاوره مالیاتی و دادرسی به چند نوع صورت می گیرد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • پشتیبانی مالیاتی
  • حل موردی پرونده مالیاتی
  • ثبت کلیه قراردادها و صورت های مالی

هرکدام از این موارد، شیوه های مختلفی دارد که برای مطالعه بیشتر می توانید به بخش مشاوره با وکیل مالیات بر ارث در تهران مراجعه نمایید.

چه کسانی به وکیل مالیات بر ارث در تهران  نیاز دارند؟

زمانی یک شخص (حقیقی یا حقوقی) دارای یکی از شرایط زیر باشد، می تواند اقدام به گرفتن وکیل مالیات بر ارث در تهران نماید:

  • ایجاد مشکل در امور مالیاتی
  • پیش بینی دارایی های مشمول مالیات در زمان فوت
  • شروع یک تجارت
  • ایجاد تجارت بین المللی و استخدام افراد

مراحل قانونی مالیات بر ارث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »