مشاوران مالیاتی

مشاوران مالیاتی
مشاوران مالیاتی
مشاوران مالیاتی

مشاور مالیاتی کیست و چگونه مشاور مالیاتی خوبی شویم

وظایف مشاوران مالیاتی مشاور مالیاتی یک شخص خبره در حوزه‌های مالی و حسابداری است که علاوه بر تسلط به دانش حسابداری و حسابرسی، آگاهی کاملی به حقوق و قوانین مالیاتی داشته و تجربه اداره پرونده‌های مالیاتی در مراجع قضایی را دارد.

او با شناختی که از قانون، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مالیاتی دارد، می‌تواند یک سازمان را در پرداخت مالیات کمتر یاری کند. کم کردن هزینه‌های ناشی از مالیات یک شرکت، به دو روش به کمک مشاور مالیاتی انجام می‌گیرد؛ پشتیبانی مالیاتی و دادرسی مالیاتی.

مسئولیت‌ها و وظایف مشاوران مالیاتی

متقاضیان کارشناس شامل شرکت‌های بزرگ مالیاتی و حسابداری، مؤسسات مالی، شرکت‌های بزرگ قانونی، شرکت‌های چندملیتی و بسیاری از ادارات دولتی هستند که به دنبال استخدام یک نیروی متخصص و ماهر برای تنظیم امور مالی خود می‌باشند چراکه قبل از شروع فرآیند مالی، شرکت‌ها و حسابداران باید بدانند واحد تجاری‌شان مشمول چه مالیاتی است و چگونه باید رسیدگی کنند. هم‌چنین باید بدانند چگونه ممکن است جرائم و مالیات سنگین متحمل آن‌ها شود و با کمک کارشناس امور مالیاتی چگونه از این چالش‌ها بگذرند.

  • انجام تحقیقات در مورد قوانین مالیاتی
  • مشاوره در مورد نحوه‌ی تنظیم دفاتر قانونی
  • مشاوره در خصوص تهیه‌ی اسناد و مدارک مالی
  • استراتژی با مشتریان برای به حداقل رساندن بدهی مالیاتی
  • انجام امور مربوط به ثبت‌نام ارزش‌افزوده
  • ارتباط با مشتریان برای توضیح موارد مالیاتی و کمک به آن‌ها برای درک بهتر نیازهای مالی آینده
  • آماده‌سازی بازپرداخت مالیات
  • مشاوره در مورد پیگیری اعتراض‌های مالیاتی
  • تحلیل سیستم‌های مالی
  • نگه‌داشتن مشتریان با تعهدات مالیاتی خود
  • تحلیل گردش مالی جاری و روزانه
  • تهیه اسناد و مدارک مالی
  • مشاوره مالیاتی در خصوص معافیت‌های مالی مالیاتی
  • انجام محاسبات تخصصی و پیچیده
  • تحقیق منظم در خصوص آخرین قوانین و مقررات مالیاتی وضع‌شده و کسب اطلاع از آخرین تغییرات
  • تجزیه‌وتحلیل و بررسی این قوانین طی روندی منظم
  • ملاقات با مشتری‌ها به‌منظور اطلاع‌رسانی به آن‌ها درباره تغییرات قوانین مالیاتی

چرا به مشاوران مالیاتی ، وکیل مالیاتی نیز گفته می‌شود؟

وظایف مشاوران مالیاتی ، به لحاظ حقوقی دارای درجه وکالت نیست، اما در پرونده‌های مالیاتی با گرفتن وکالت‌نامه از سوی شرکت، مأمور رسیدگی و دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت در مراجع رسیدگی به اختلافات مالیاتی می‌شود. وکیل مالیاتی به قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مالیاتی تسلط داشته و با اشراف بر استانداردهای مالی تعیین‌شده از سوی سازمان حسابرسی، به دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت می‌پردازد. با توجه به کار انجام‌شده از سوی مشاور مالیاتی در پروسه‌های دادرسی مالیاتی و روند حقوقی آن، به مشاور مالیاتی وکیل مالیاتی نیز اطلاق می‌شود.

استخدام مشاوران مالیاتی و وکیل مالیاتی چگونه است؟

اکنون که به سؤال مشاور مالیاتی کیست پاسخ دادیم، نوبت آن است که به این سؤال پاسخ دهیم که یک مشاور مالیاتی را چگونه می‌توان به خدمت گرفت. نحوه به خدمت گرفتن وکیل مالیاتی، بستگی به نحوه فعالیت کسب‌وکار شما و میزان نیاز شما به مشاوره مالیاتی است. برخی از شرکت‌ها اقدام به استخدام تیمی از وکلای مالیاتی می‌کنند تا به‌صورت تمام‌وقت صورت‌های مالی آن‌ها را زیر نظر داشته و ضمن جلوگیری از بروز مسائل احتمالی در آینده، در هرلحظه آماده حل مشکلات پیش‌آمده باشند.

برخی دیگر از شرکت‌ها نیز که در اشل کوچک‌تر فعالیت می‌کنند یک نفر را به‌عنوان مشاور مالیاتی در شرکت خود به‌صورت تمام‌وقت استخدام می‌کنند. این راه‌حل شاید در نگاه اول درست و منطقی به نظر برسد، اما در عمل فرد یا افراد استخدام‌شده تنها قادر به حل برخی از مشکلات خواهند بود و مجموعه همچنان دچار مشکل خواهد شد. دلیل این مسئله این است که مشاوران و وکلای مالیاتی باتجربه و کارکشته، به دلیل اعتباری که دارند، به‌هیچ‌عنوان به‌صورت تمام‌وقت به استخدام یک شرکت درنمی‌آیند. پس چه باید کرد؟

چگونه از یک مشاور مالیاتی در کسب و کار خود بهره‌مند شویم؟

در حال حاضر وظایف مشاوران مالیاتی به شکل‌های مختلف اقدام به ارائه خدمات مالیاتی به شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌کنند. به‌طور مثال اگر قصد استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی و دادرسی مالیاتی از پرشین تکس را داشته باشید، این مهم به چند شکل مختلف انجام می‌شود:

1 – بهره‌گیری از مشاوره مالیاتی مستمر جهت پشتیبانی مالیاتی

در این شیوه با قراردادی که شرکت شما با پرشین تکس جهت انجام مشاوره مالیاتی منعقد می‌کند، کارشناس مالیاتی پرشین تکس در ساعات مقرر تعیین‌شده در شرکت حضور میابد و ضمن پاسخگویی به سؤالات مالیاتی و ارائه مشاوره مالیاتی، به بررسی و نظارت بر اسناد و صورت‌های مالی می‌پردازد. نحوه انجام کار و میزان وظایف مشاور مالیاتی در این شیوه، به نحوه قرارداد فی‌مابین شرکت شما و پرشین تکس بستگی دارد.

2 – بهره‌گیری از وکیل مالیاتی جهت حل موردی یک پرونده مالیاتی

در این شیوه درصورتی‌که پرونده مالیاتی شما در اداره مالیات دچار مشکل شده باشد، با مراجعه و بستن قرارداد، وظیفه رسیدگی به پرونده و رفع نواقص آن بر عهده مشاور قرار می‌گیرد. طبیعی است که قرارداد شما تنها مربوط به یک پرونده مالیاتی مشخص است و پس از بسته شدن پرونده قرارداد شما نیز به پایان می‌رسد.

3 – بهره‌گیری از وظایف مشاوران مالیاتی جهت ثبت کلیه قراردادها و صورت‌های مالی

در این شیوه، مشاور ، وظیفه ثبت و نظارت کامل بر کلیه قراردادها و صورت‌های مالی و بیمه‌ای را بر عهده دارد. همچنین وظیفه دارد یا با حضور در محل شرکت شما در مواقع لازم و یا به‌صورت مکاتبه‌ای، تمامی مسائل مالی شرکت را زیر نظر بگیرد تا از بروز هرگونه مشکل مالیاتی احتمالی جلوگیری کرده و حتی با راهکارهای خود باعث صرفه‌جویی در منابع مالی شرکت شما شود.

وکیل مالیات بر ارث در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »