معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی ، آستان مقدس حضرت امام خمینی و پارک پردیس

معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی
معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی
معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی

در این مطلب به معافیت های مالیاتی فوق و تعدادی از معافیت های مالیاتی مرتبط می پردازیم.

مقررات مربوط به ماده ۲ قانون مالیاتهای مستقیم

معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی

معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی و شرکت‌ها و موسسات وابسته

شماره : 200/95/88
تاریخ : 1395/11/16

در خصوص معافیت مالیاتی آستان قدس و شرکت‌ها و موسسات وابسته نظر همان است که قبلا گفته شده ، نظر مبارک امام راحل نیز بر همین نهج بوده که درآمدهای آستان و شرکت‌ها و موسسات وابسته از پرداخت هرگونه مالیات معاف می باشند.

البته این حکم شامل مالیات های تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد لاکن چون فعالیت های اقتصادی باید شفاف و رقابت پذیر باشد توصیه می‌شود که مالیات شرکت‌ها و موسسات برابر مقررات محاسبه و پرداخت و به صورت جمعی خرجی عیناً به آستان برگشت داده شود.
این مطلب به مسئولان ذیربط نیز ابلاغ شود تا در تصمیمات و اقدامات خود این امر را لحاظ نمایند.

معافیت مالیاتی آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره)

معافیت آستان مقدس حضرت امام (ره)

شماره : ۸۲/۶۳۳-۲۱۱/م
تاریخ : ۱۳۸۵/۹/۲۸

در اجرای مفاد نامه شماره ۳۱۲۰-۱/م مورخ ۱۳۸۵/۹/۱ دفتر مقام معظم رهبری و در راستای تبصره ۳ ماده ۲ قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحیه های بعدی آن تصریح و تأکید می‌گردد :

 آستان مقدس حضرت امام خمینی ، شرکت‌ها و موسسات تابعه آن کماکان به شرح بخشنامه شماره ۱۰۸۷/۵۸۸۲-۳۰/۴ مورخ ۱۳۷۸/۲/۲۰ از پرداخت هرگونه مالیات معاف خواهند بود.

بدیهی است مفاد این بخشنامه ناظر بر معافیت از پرداخت هرگونه عوارض مالیات حقوق کارکنان و مالیات های تکلیفی که آستان و شرکت‌ها و موسسات تابعه حسب مقررات مکلف به کسر و ایصال آنها هستند نخواهد بود.

لغو معافیت مالیاتی بنیاد های تعاون نیرو های مسلح

ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص معافیت نهادها و بنیادها

شماره : ۲۱۰/۴۵۷۸۸
تاریخ : ۱۳۸۷/۵/۱۴

به پیوست تصویر رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۲۰۱ مورخ ۱۳۸۵/۴/۴ مبنی بر اینکه “بخشنامه شماره ۳۸۳۸/۳۸۳۷۳-۲۱۱ مورخ ۱۳۸۲/۷/۱۶سازمان امور مالیاتی کشور که به موجب آن معافیت‌ مالیاتی کلیه بنیادهای تعاون نیروهای مسلح ملغی اعلام گردیده مغایرتی با قانون ندارد و خارج از حدود اختیارات قانونی مربوط نمی باشد” جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می گردد.

نهاد های دارای مجوز معافیت از طرف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری

ابلاغ اسامی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی موضوع بند ۴ الحاقی به ماده ۲ قانون مالیات های مستقیم

شماره : 230/96/145

تاریخ : 1396/10/21

نظر به اینکه بر اساس بند ۴ الحاقی به ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم به موجب بند یک قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1394/4/31 بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری از شمول پرداخت مالیات های موضوع قانون مالیات های مستقیم خارج گردیده اند به پیوست تصویر نامه شماره 1/33306 مورخ 1396/9/21 دفتر مقام معظم رهبری به شرح زیر جهت اطلاع و اقدام ارسال می گردد:

اسامی بنیاد ها و نهادهایی که بر اساس نظر مقام معظم رهبری مشمول بند مذکور بوده و تحت نظارت این دفتر فعالیت می نمایند به شرح ذیل جهت ابلاغ به سازمان امور مالیاتی و مراجع ذیربط برای رعایت مفاد قانون درباره آنها ایفاد می گردد و بدیهی است تبصره های ماده ۲ قانون در خصوص این بنیادها و نهادها و تکالیف آنها در مورد پرداخت مالیات های تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده همچنان مجری خواهد بود.

1- بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی

2- کمیته امداد امام خمینی(ره)

3-سازمان تبلیغات اسلامی

4- دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

5- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

6- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

7- ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

8- مرکز خدمات حوزه های علمیه

9- موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی

10- جامعه المصطفی(ص) العالمیه

معافیت مالیاتی پارک پردیس

تعلق معافیت مالیاتی به فعالیتهای پارک پردیس

شماره : 230/97/154
تاریخ : 1397/11/16

پیوسته نظر اکثریت اعضای شورای عالی مالیاتی موضوع صورتجلسه شماره 36-201 مورخ 1397/11/6 در اجرای بند ۳ ماده ۲۵۵ قانون مالیات‌های مستقیم در ارتباط با پارک فناوری پردیس که به تنفیذ رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور رسیده جهت اطلاع و اجرا ابلاغ می گردد.

موسس پارک فناوری پردیس به موجب اساسنامه آن نهاد ریاست جمهوری باشد و در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور نزد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان واحد عملیاتی دستگاههای اجرایی تعریف شده است.
همچنین دارای ردیف جداگانه در قانون بودجه کل کشور برای اعتبارات هزینه‌ای اختصاصی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ذیل اعتبارات معاونت علمی و فناوری رییس جمهور می‌باشد.

به عبارتی بودجه آن توسط دولت تامین می‌شود و کلیه درآمدهای آن به حساب خزانه واریز می گردد بنابراین پارک یاد شده در عداد مشمولین ماده ۲ قانون مالیات های مستقیم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »