مالیات بر ارث املاک زراعی

مالیات بر ارث املاک زراعی
مالیات بر ارث املاک زراعی
مالیات بر ارث املاک زراعی

جزئیات مالیات بر ارث املاک زراعی چیست؟

مالیات بر ارث املاک زراعی و باغ، مالیاتی است که دولت از حق انتقال آن املاک زراعی به وراث آنها پس از مرگ میگیرد. براساس ارزش معاملاتی منطقه مربوطه محاسبه می گردد که نرخ میزان مالیات ‌بر ارث آن به عوامل همچون تاریخ فوت، طبقه وراث بستگی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

منظور از این مالیات، انواع املاک زراعی، باغ ها، اراضی بایر و … می باشد. که برای آن ها قوانین مشابه مالیات ‌بر ارث خانه و آپارتمان جاری می باشد و نرخ آن مطابق ارزش معاملاتی منطقه توسط اداره مالیات محاسبه می گردد. البته شایان ذکر است که محاسبه دقیق نرخ مالیات ‌املاک زراعی به عوامل دیگری از قبیل تاریخ فوت و همچنین نسبت وراث با متوفی نیز بستگی دارد.

اصلاحیه نرخ مالیات بر ارث مستقیم

قوانین مالیات بر ارث املاک زراعی

در قوانین مالیات بر ارث املاک زراعی، قانون و تبصره های زیادی وجود دارد که در صورت نداشتن آگاهی لازم و قدم گذاشتن در اینکار میتواند وراث را متحمل اتلاف وقت و پرداخت هزینه سنگین به دلیل مالیات اضافی نماید.از اینرو استفاده از مشاور مالیاتی متخصص نه تنها  شما را از مسیر سخت ادارات مرتبط رهایی میدهد بلکه میتواند، هزینه تمام شده شما وراث گرامی را در پرداخت مالیات‌ به شدت کاهش دهد.

در این نوع مالیات و سایر اموال و دارایی ها  اگر خواهان مشاوره رایگان و اقدامات اجرایی جهت کاهش زمان و هزینه می باشید می تواند با این گروه تماس گرفته و نتیجه دلخواه را حاصل نمایید.

در قوانین مالیات ‌بر ارث جدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات ‌بر ارث به مدت یکسال از تاریخ فوت می باشد. این در صورتی است که در قوانین قدیم مهلت تسلیم اظهارنامه 6 ماه از تاریخ فوت بوده.

عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب جریمه معادل 10% مالیات متعلق می گردد.

در قوانین مالیات املاک زراعی تعیین ارزش معاملاتی بر عهده کیست ؟

طبق قوانین تعیین ارزش معاملاتی املاک بر عهده کمیسیون تقویم املاک می باشد. این کمیسیون 5 نفر عضو دارد که از سازمان امور مالیاتی کشور، وزارت خانه های راه و شهر سازی و جهاد کشاورزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شورای اسلامی شهر و در سایر شهر ها از مدیران کل یا روسای ادارات امور مالیاتی، راه و شهر سازی، جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک و یا نمایندگان آن ها و نماینده شورای اسلامی شهر تشکیل می شود که هر سال یک بار ارزش معاملاتی املاک را به تفکیک عرصه و اعیان تعیین می کند که ارزش آن از قیمت واقعی بازار در بعضی مواقع کمتر است. از اینرو در محاسبه مالیات‌بر ارث املاک زراعی و آپارتمان و یا هرگونه ملک مسکونی از این ارزش معاملاتی استفاده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »