حقوق مالی فرزندخوانده

حقوق مالی فرزندخوانده
حقوق مالی فرزندخوانده
حقوق مالی فرزندخوانده

شرایط حقوق مالی فرزندخوانده چیست؟

حقوق مالی فرزندخوانده مطابق با نظریات کارشناسان حقوقی با تصویب قانون در سال 1392 تعداد داوطلبان برای فرزندخواندگی افزایش داشته است زیرا به موجب این قانون علاوه بر زن و شوهر بدون فرزند دختران و زنان بالای 30 سال و خانواده های دارای فرزند نیز می توانند برای فرزندخواندگی اقدام نمایند. فرزندخواندگی پروسه ای است که به دقت انجام می شود و زمانبر است به دلیل اینکه آینده و مصلحت کودک را تحت تاثیر قرار می گیرد.

یکی از مواردی که برای شرایط فرزندخواندگی مورد بررسی قرار می گیرد داشتن شرایط مالی داوطلبین است. فرزند خوانده باید دارای حقوقی باشد که آینده وی تامین گردد. در این مقاله به بررسی شرایط مالی برای داوطلبان فرزند خواندگی و حقوق مالی فرزند خوانده می پردازیم.

حقوق مالی فرزند خوانده چیست

در پاسخ به این سوال که ، حقوق مالی فرزند خوانده چیست ؟ باید گفت طبق قانون:

درخواست کننده منحصر یا درخواست کنندگان سرپرستی باید متعهد گردند که تمامی هزینه های مربوط به نگهداری و تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تأمین نمایند. این حکم حتی پس از فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید ، برای کودک یا نوجوان جاری می باشد. بدین منظور سرپرست منحصر یا سرپرستان ، موظفند با نظر سازمان خود را نزد یکی از شرکتهای بیمه به نفع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کنند.

تکالیف سرپرست نسبت به کودک یا نوجوان از لحاظ نگهداری ، تربیت و نفقه و احترام ، نظیر تکالیف والدین نسبت به اولاد است. کودک یا نوجوان تحت سرپرستی نیز مکلف است نسبت به سرپرست، احترامات متناسب با شأن وی را رعایت کند.

ـ در صورت فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان که مشمول یکی از صندوق های بازنشستگی بوده اند، افراد تحت سرپرستی در حکم افراد تحت تکفل متوفی محسوب گردیده و تا تعیین سرپرست جدید از مزایای مستمری وظیفه بازماندگان برخوردار خواهند شد.

شرایط مالی برای داوطلبان فرزندخواندگی

شرایط مالی برای داوطلبان فرزندخواندگی (دختر خواندگی یا پسر خواندگی) از جمله ملاک های است که سازمان تامین اجتماعی برای سرپرستی کودک در نظر گرفته است. خانواده ای که کودک را به فرزندخواندگی قبول می کنند باید بتوانند تضمینی برای اینکه توانایی تامین کودک را دارند بدهند. هیچ الزامی برای انتقال یک سوم دارایی به کودکی که به سرپرستی گرفته می شود، نیست. لازم به ذکر است که به فرزند خوانده ارثی تعلق نمی گیرد اگرچه اسم کودک در شناسنامه وارد شده باشد و مدت زمان طولانی از سرپرستی کودک گذشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فرزندخواندگی و حقوق مالی می توانید با کارشناسان ما که آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره انواع مالیات ها از جمله مالیات بر ارث و مالیات بر ارث مغازه به سوالات شما عزیزان جوابگو باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »