تقسیم ارث طلا

تقسیم ارث طلا
تقسیم ارث طلا
تقسیم ارث طلا

تقسیم ارث طلا چگونه است؟

امروزه ارث و شرایط تقسیم آن بسته به ضرورت جامعه در قانون تعیین و مصوب شده و هر کدام از وراث با توجه به جایگاه خود در طبقات سه گانه وراث از اموال منقول و غیر منقول متوفی ارث خواهند برد حالا در صورتی که اموال به جا مانده از متوفی شامل طلا باشد تقسیم ارث طلا چگونه است.

ارث فرزند نامشروع

تقسیم ارث طلا

در خصوص تقسیم ارث طلا اینگونه گفته می شود که معمولا ارث طلا از متوفی زن بر جا می ماند ولی احتمال دارد هر شخص فوت شده ای اموالی و دارایی او شامل مقداری طلا است که باید دید این طلا چگونه بین وراث او تقسیم می گردد. طلا به خاطر زینت بودن معمولا از متوفای زن بر جا می ماند و آنچه عرف در بین مردم در مورد این طلاها رواج دارد این است که این طلاها سهم دختران متوفی خواهد بود و پسران و دیگر وراث سهمی از آن نخواهند برد اما طبق قانون وراثت طلا نیز جزء اموالی است که باید در آن تقسیم به صورت قانونی و بر اساس طبقات ارث انجام گیرد.

در صورتی که مادر در مورد طلای خود وصیت به نفع دختران خود کرده باشد این وصیت فقط ور مورد یک سوم طلا مورد قبول و مابقی آن بین وراث متوفی تقسیم خواهد گردید. طلای مربوط به متوفی مثل دیگر اموال وی اگر فقط یک وارث وجود داشته باشد  به همان وارث خواهد رسید اما اگر افراد طبقات تقسیم بندی سه گانه وراث در قید حیات باشند به نسبت سهمشان بین آنها تقسیم می گردد.

انحصار وراثت در مورد سکه و طلای متوفی

در صورتی که کسی در مورد طلای متوفی ادعای وصیتی به نفع خود داشته باشد باید این وصیت را با سند معتبر یا شهادت شهود معتبر به اثبات برساند تا مورد تایید قانونی قرار گیرد در غیر این صورت و تصاحب طلا وراث دیگر می توانند از تصاحب کننده به عنوان کلاهبردار در محاکم قضایی طرح شکایت نمایند .

قانون به افراد این اجازه را داده است که آنچه را در تملک دارند به هر گونه که بخواهند به دیگری واگذار کنند و این کار باید به صورت قانونی و غیر قابل انکار باشد تا مورد اعتراض دیگران قرار نگیرد  بنابر این اگر مادری وصیت به ارث رسیدن طلای خود به نفع دختران خود را داشته باشد باید این وصیت به گونه ای باشد که غیر قابل انکار بوده باشد و قانون به وراث توصیه می کند که اگر چنین وصیتی بوده بنا بر آن عمل شود و از هر گونه درگیری و اختلاف پرهیز گردد.

اگر طلایی که در اختیار زن قرار دارد و در تملک وی بوده و همسرش به عنوان هدیه به او واگذار کرده مورد وصیت قرار گیرد یک سوم از آن به نفع وارث تقسیم می گردد اما اگر به عنوان امانت بوده است دیگر مورد وصیت در مورد آنها قبول نخواهد بود و مانند دیگر اموالی که از متوفی مانده بین وراث به نسبت سهمشان تقسیم می گردد.

در صورت بروز مشکل در زمینه انحصار وراثت و یا هر گونه سوال به سایت مراجعه کرده و یا با مشاوران ما تماس بگیرید تا از راهنمایی های آنها استفاده لازم را ببرید.

منبع: مالیات اموال متوفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »