گواهی انحصار وراثت خلاف واقع

گواهی انحصار وراثت خلاف واقع
گواهی انحصار وراثت خلاف واقع
گواهی انحصار وراثت خلاف واقع

گواهی انحصار وراثت خلاف واقع

گواهی انحصار وراثت خلاف واقع چیست ؟ ما برای تسریع در کار شما عزیزان آماده ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوصی گواهی انحصار وراثت  هستیم. در ادامه به بررسی کامل این موضوع می پردازیم :

گواهی انحصار وراثت خلاف واقع چیست؟

امروزه ما با این موارد برخورد می کنیم که وکلای دادگستری بعضا با موکلینی رو به رو میشویم که به دفاتر ما مراجعه کرده  و اعلام می کنند که اسم آنها در گواهی انحصار وراثت درج نشده است و خواستار تصحیح و یا صدور مجدد گواهی هستند. درنتیجه دراینجا ما با یک گواهی انحصار وراثت خلاف واقع روبه رو می شویم که در مورد چرایی و چگونگی صدور گواهی خلاف واقع باید گفت متاسفانه بعضی از وراث برای از بین بردن حق دیگر ورثه اقدام به اخذ گواهی انحصار وراثت بدون عنوان این موضوع که متوفی ورثه و یا وراث دیگری هم دارد و با این قصد و نیت که اموال متوفی را تنها به نام خود کرده که در این خصوص باید گفت:

ضمن اینکه امکان اصلاح و صدور مجدد گواهی انحصار وراثت با ذکر اسامی تمانی وراث وجود دارد و در حقیقت گواهی انحصار وراثت پیشین ملغی اثر می شود باید گفت عمل ورثه متخلف جرم بوده و قانونگذار در این خصوص به شدت سختگیری کرده است و فی الواقع عمل ورثه متخلف در اینجا مصداقی از جرم کلاهبرداری است که در اینجا لازم می دانم توجه شما را به قواتین خاصی که در این زمینه وجود دارد جلب نمایم :

بیشتر بدانید: گواهی انحصار وراثت

درقوانین موضوعه به خاطر اهمیت عدم صدور گواهی های تصدیق انحصار وراثت کذب وخلاف واقع ، قانونگذاربه ترتیب مقرر درمواد ۹و۱۰ قانون تصدیق انحصار وراثت مصوب ۱۳۰۹،عقوبت جزایی ناشی از اقدامات مجرمانه درجریان تحصیل گواهی های حصر وراثت غیر قانونی وبرخلاف حقیقت رااین چنین بیان کرده است:

ماده ۹ قانون تصدیق وراثت: «هرگاه معلوم شود که مستدعی تصدیق با علم به عدم وراثت خود تحصیل تصدیق وراثت کرده یا با علم به وجود وارثی غیرازخود، تحصیل تصدیق برخلاف حقیقت کرده است کلاهبردارمحسوب شده وعلاوه برادای خسارت به مجازاتی که به موجب قانون برای این جرم معین کرده است محکوم خواهد شد».

ماده ۱۰ قانون تصدیق وراثت: «هرشاهدی که درموضوع تحصیل تصدیق وراثت، برخلاف حقیقت شهادت دهد برای شهادت دروغ تعقیب و به مجازاتی که برای این جرم معین شده است محکوم خواهد شد».

کلام پایانی:

در این سایت تمام سعی و تلاش ما و همکاران در این است که با ارائه مطالب کاربرد حقوقی و مالیاتی به بیانی ساده در جهت رفع مشکلات مالیاتی و حقوقی مخاطبان قدمی برداشته و ارائه دهنده پاسخ های دقیق به سؤالات و مشکلات مالیاتی شما عزیزان از هدفهای ما است امید است که خداوند منان در این مسیر ما را یاری نماید.

تجمیع پلاک در مقابل تفکیک آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »