هزینه انحصار وراثت

هزینه انحصار وراثت

هزینه انحصار وراثت چقدر است

هزینه انحصار وراثت
هزینه انحصار وراثت

هزینه انحصار وراثت چقدر است ؟ آیا این هزینه همان هزینه وکیل انحصار وراثت است ؟ اشخاصی که می ‌توانند از مورث ارث ببرند:

طبقات ارث : افرادی که می ‌توانند از مورث ارث ببرند یا از بستگان نسبی هستند که به وسیله خون پیوند دارند یا بستگان سببی که به توسط ازدواج ارث می ‌برند. تمام افراد بر اساس ماده ۸۶۲ قانون مدنی، در سه طبقه تقسیم می‌شوند: اول پدر و مادر و اولاد و اولادِ اولاد. دوم اجداد و برادر و خواهر و اولادِ آن ها. سوم اعمام (عموها) عمات (عمه ‌ها) و اخوال (دایی‌ ها) و خالات (خاله‌ ها) و اولادِ آن ‌ها. این طبقات در طول یکدیگر هستند. به این معنی که تا وقتی وارثی از طبقه اول وجود دارد، نوبت به وراث موجود در طبقات بعدی نخواهد رسید. در هر طبقه در صورتی که فردی مقدم بر دیگری موجود باشد، نوبت به دیگری نمی ‌رسد. به طور مثال تا زمانی که برادر در قید حیات است، برادرزاده متوفی از او ارث نمی ‌برد…

بالطبع که هزینه وکیل سوای دیگر هزینه ها خواهد بود و یک وکیل بعنوان یک شغل حقوق دارای حقوق متعارفی خواهد بود.پس این هزینه با هزینه وکیل انحصار وراثت دو مقوله جدا از هم هستند.

هزینه انحصار وراثت در سال 1399 چقدر است ؟

این اگر توسط خود وراث انجام شود یکسری مراحلی دارد و کارهای اداری که زیاده هزینه بر نیستند . البته هزینه مالی ولی خب هزینه فقط مادی نیست . زمان هم گرانبهاترین هزینه هاست . اینکه چند روز تا چند هفته زمان گذاشته شود تا انحصار وراثت انجام شود بستگی به روزها و ساعت های اداری و …….دارد.

ولی بیشترین هزینه این مراحل همان هزینه دادرسی می باشد که توسط دولت در خدمات الکترونیک قضایی از شما گرفته می شود که در سال 1399 در حدود 130 هزار تومان می باشد.

هزینه وکیل چقدر است؟

هزینه وکیل هم با توجه به پیچیدگی پرونده وراثتی شما مشخص می شود. هر چقدر این پیچیدگی ها کمتر باشند بالطبع هزینه وکیل هم کاهش پیدا می کند. هزینه وکیل از دو میلیون به بالا برآورد می شود.

سایر هزینه ها

هزینه های عمده همان دو مورد بالا بود که برایتان تشریح و تخمین زده شد . ولی امکان دارد متوفی ، به کسی یا کسانی بدهکار باشد که از دارایی او کسر می شود. که تمام این کارها توسط یک وکیل خوب انحصار وراثت در سریع ترین زمان انجام می شود.

منبع : مالیات بر ارث

انحصار وراثت املاک قولنامه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »