معافیت مالیات حقوق آزادگان

معافیت مالیات حقوق آزادگان
معافیت مالیات حقوق آزادگان
معافیت مالیات حقوق آزادگان

معافیت مالیات حقوق آزادگان

مقررات مربوط به ماده ۹۱ قانون مالیاتهای مستقیم معافیت مالیات حقوق آزادگان با عنایت به مفاد ماده ۲۷۳ الحاقی به اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مصوب مبنی بر لغو کلیه قوانین و مقررات مغایر با استثنای احکام مالیاتی مقرر در قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مفاد دادنامه شماره 351 مورخ 1380/11/7 هیات عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال ماده ۲ آیین نامه اعطای تخفیف های مالیاتی به آزادگان و تصویب نامه شماره 12650/ت/26571ه مورخ 1381/3/25 هیئت محترم وزیران مبنی بر تغییر عبارت مشکلات مالی به عبارت مشکل مالیاتی تصاویر پیوست توجه خواهند داشت.

که آزادگان عزیز نسبت به مالیات بر درامد حقوق تا تاریخ 1380/11/27 به میزان ۵۰ درصد و از تاریخ مذکور به بعد ۱۰۰ درصد درآمد حقوق آنان طبق حکم بند ۱۴ ماده ۹۱ اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1380/11/27 از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و در مورد سایر درآمدهای آزادگان عزیز در حکم مقرر در ماده ۱۹ قانون حمایت از آزادگان لغایت عملکرد سال ۱۳۸۰ نافذ و قابلیت اجرایی دارد.

معافیت های مالیاتی وجوه پرداختی به کارکنان دولت

معافیت وجوه پرداختی به کارکنان دولت بابت مهد کودک یارانه غذا ایاب و ذهاب و بن کالا از پرداخت مالیات بر درآمد حقوق نظر به اینکه در خصوص معافیت وجوه پرداختی تحت عناوین مهد کودک یارانه غذا ایاب و ذهاب و بن کالا و غیره سوالات متعددی مطرح گردیده است لذا پیرو بخشنامه شماره 210/4529 مورخ 1390/2/27 معاون محترم فنی و حقوقی وقت سازمان مجبور راجع به ابلاغ رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه 601 مورخ 1389/12/9 یادآور می‌گردد:

به‌طور کلی وجوهی که تحت عناوین یاد شده و به استثنا و به استناد ماده ۴۰ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380/11/27 و اصلاحیه 1384/8/15 آن به کارکنان دولت پرداخت می‌شود از شمول پرداخت مالیات بر درامد حقوق معاف است.

این معافیت قابل تسری به کارکنان سایر بخش‌های غیردولتی و نیز وجوهی که از منابع و اصول قانونی دیگر به به کارکنان دولت پرداخت می گردد ، نخواهد بود.

بدیهی است طبق ماده ۲۰ قانون دیوان عدالت اداری اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رای هیات عمومی است مگر در مورد مصوبات خلاف شرع یا در مواردی که به منظور جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص هیئت مذکور اثر آن را از زمان تصویب مصوبه اعلام نماید بنابراین با توجه به تاریخ صدور رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مالیات های دریافتی بابت وجوه یاد شده از تاریخ اخیر الذکر به بعد قابل استرداد خواهد بود و لاغیر.

صورتحساب فروش و نحوه صدور و ارائه آن

https://en.wikipedia.org/wiki/Tax_exemption

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث تهران

[vc_row][vc_column][vc_column_text] تعریف مالیات بر ارث و دلیل پرداخت آن نحوه محاسبه مالیات بر ارث چگونه است؟ اموال شامل مالیات اموال معاف از مالیات چگونه مالیات

ادامه مطلب »
چرا مالیات بر ارث

مالیات بر ارث

همه چیز درباره مالیات بر ارث مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال متوفی تعلق می‌گیرد و باید توسط وراث پرداخت شود. این مالیات

ادامه مطلب »